Wednesday, March 11, 2009

Bye-Bye credit card..


Terasa seperti bernafas semula setelah aku langsaikan kad kredit aku..Setelah bertahun aku menggunakannya,..Sebenarnya tidak salah menggunakan kad kredit ni..asalkan betul pada landasannya..bermula dengan seratus dua sehinggalah beribu menggunakannya.hahaha..
Ada kebaikan dan keburukan menggunakan kad kredit ni..Jika kita dalam keadaan terdesak,sememangnya berbaloi kita menggunakannya..apa yang menjadi kesalalahnya ialah jika kita leka,boros dan tidak memikir tentang hutang yang akan kita tampung..semakin hari semakin bertambah..Maka bila time nak membayarnya..pening memikir..
Cara aku selesaikan ialah,dengan menyimpan kad kredit ni dalam tempat yang susah kita nak ambil..Selalulah tinggalkan kad anda dirumah..nescaya anda payah menggunakannya..Bulan2 bayar pada kadar yang tinggi daripada minimum..ada duit lebih,bayar lebih..Paling gembira bila Staff bank memotong kad kredit sebagai tanda tamatnya perkhidmatannya didepan mata kita sendiri...puasss...Thanks GOD..saya berjaya menyelesaikan kad kredit ni mengikut masa yang dirancangkan..

1 comments:

artfieda on April 21, 2009 at 10:15 AM said...

wahhh...aku pon tgh duk menyelesaikan ni...x sabaq nak abih siak..nyampah aku tgk kad nih..tp time mula2 dpt dulu..tanak plak nyampah hahahahha

-fidah a.k.a Queen Ambient