Tuesday, July 21, 2009

My part time job No2.Wiring.


Di kesempatan yang ada aku gunakan kemahiran aku dengan membuat wiring di seitar kawasan penempatan aku.Hanya bergerak secara solo.Membuat pendawaian kecil-kecilan.Seperti memasang lampu,kipas ,soket dan water Heater.


Bila aku lakukan pendawaian disesuatu rumah.Aku ingat pesan cikgu sekolah vokasional aku.Bila dah habis membuat kerja.Tolong Bersihkan kawasan berkenaan.jangan tinggalkan segala sampah dan kabel wiring.Itulahsebenarnya disiplin sebagai seorang wireman.
Disini aku kongsikan pemasangan system Water heater.

1.Sambungkan kabel dari DB
.

2.Pastikan menggunakan MCB 30Amps

3.Sambungkan melalui switch.L,N,E.



4.Connect cable to incoming water heater.


5.Test Elcb.samada berfungsi @ tidak.



Note:Dalam memasang Water heater ini juga memerlukan kepakaran plumbing.

3 comments:

Anonymous said...

alhamdullillah ingat lg pesan cikgu ajis...pesanan yg elok pegang smp bila2 selagi tak menyalahi hukum agama..

jeff on July 31, 2012 at 1:47 AM said...

as'salam. .da kerja partime x?
sya nk kerja wiring partime. ...
klo da tel sya=(0174100286-Jeff).

Unknown on January 7, 2014 at 3:09 AM said...

assalamualaikum..sy nak cari keje part time..law ada leh cntact no 0182438657