Tuesday, October 26, 2010

Haikal Zakwan pets


Anak seumpama permata yang disayangi..Dari sebesar telapak tangan,merangkak bejalan dan pandai berkata-kata. Semakin membesar semakin banyak yang perlu dipelajari dan semakin banyak ingin tahu dan mencuba.

Haikal zakwan memang menyukai haiwan sejak kecil lagi..Bila balik kg,dia akan melambai2 tangan lembu di ladang,member makanan pada kucing neneknya.serta menjaga terkukur peliharaan aku.Aku tersenyum melihat telatahnya..biasalah budak kecil..Hari2 dia mengajak aku pergi ke kedai.Tidak peliklah kerana kedai banyak jajan kegemarannya.Rupa2nya ada udang disebalik batu.Aku perasan dia selalu menjeling kedalam kotak yang dilletakkan di tepi kedai tu..Walaupun kedai runcit,tetapi mcm2 ada.dari barangan runcit,barangan elektrik sehinggalah ayam itik..Terlepas dari mulut utk nbertanya..Haikal nak itik ker..dengan steady dia menjawab..babah,nak itik...ah sudah..mana aku nak letak binatang alahni.

Nampaknya,terpaksa jugalah akur dengan kehendaknya..Sukanya bukan main lagi..tersenyum riang..Dia senyum..aku yang pening, mana nak letak Donald duck ni..tak kanla nak letak kat umah taman..marah jiran2 aku nanti..lastly aku buat keputusan untuk membela Donald ni di umah neneknya.ini kerana zakwan dijaga oleh neneknya setiap hari.Hari2 dia mengajak neneknya utk memberi makan minum..tak kisahla haikal..asalkan haikal gembira..



0 comments: